Page 13 of 31 FirstFirst ... 3111213141523 ... LastLast
Results 121 to 130 of 308

Thread: Swedes maybe?

This user has been banned from this forum

Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg skal drages ind i al Markus's trolling.
    Jeg er ikke halvt norsk og halvt svensk, det er vist klart for alle her.

Jeg har faktisk truet debunkerne ved flere lejligheder fordi jeg synes de er nogle idioter. Det er idiotisk og unfair at opsætte en hadesite mod andre. Jeg synes egentlig at Dr. Nase skulle være for god til at skrive noget, det er bedre bare at ignorere de røvpulere som debunkerne er.

Senior Member

Jag ska inte säga alltför mycket nu, såna här saker har en tendens att slå tillbaka mot en när man minst anar det, men efter några veckor med Clonidine/Catapresan har en del saker förbättrats och andra nästan försvunnit helt. Och det känns för jävla bra!

Fortsättning följer...

Junior Member

*raderat*

Member

Ett användbart abstract som man kan ta med till husläkaren om man vill få Inderal utskrivet på indikationen Rosacea.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...148&query_hl=1

(Propranolol är den verksamma substansen i Inderal)

Senior Member

Tackar Malay, precis vad jag behövde..hade tänkt be läkaren om Inderal när ska dit om ca 3 veckor.

Senior Member

Default Catapresan vs Moxonidin

Nu när Catapresan ska sluta säljas och bli mer svårtillgängligt för oss i Sverige kanske vi borde rikta ögonen mot ett annat läkemedel, som enligt många ska funka minst lika bra som Catapresan, om inte bättre, och dessutom ha färre bieffekter. Inte för att Catapresan gett mig några sådana, annat än lite trötthet i början, men ändå.

Moxonidin har jag blivit tipsad om av ett flertal personer. Ska även finnas något som heter Dixarit, men det verkar inte finnas i Sverige. Eller?

Hur som helst - vad tror ni, ska man våga sig på att ändra på ett redan ganska lyckat recept?

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2

Member

Moxonidin låter intressant. Nase nämner den i sin bok som en av de mediciner han har haft nytta av om jag minns rätt. Ett annat läkemedel som bygger på moxonidin som verksam substans är Physiotens. De står listade som likvärdiga läkemedel i Fass.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2

Det skulle också vara intressant att se om någon av era läkare (nu talar jag till Andy och mongoose och ev. andra som använder catapresan) är beredda på att söka licens för catapresan. Undrar hur svårt det är att få det som licenspreparat.

Och Andy, jag väntar med spänning på en mer ingående redogörelse om skillnaden "före" och "efter" behandling med catapresan...

Senior Member

Malay,

Jag har lite svårt för att låta alltför entusiastisk när det gäller såna här saker, då jag lärt mig att något kan funka inledningsvis och sen börja tappa effekt. Men det gällde iofs i synnerhet mitt mjälleksem, som är mer envist på det sättet, att man ständigt måste alternera behandlingsmetod, då mjälleksem har en benägenhet att anpassa sig till i stort sett allt.

Men so far so good. Konkret -- dramatisk minskning av i synnerhet blushar, kan faktiskt inte minnas att jag blushat ordentligt en enda gång den senaste veckan t.ex., vilket är rätt otroligt för mig. Flushandet har aldrig varit så hemskt för mig, så länge jag inte utsatt mig för alltför extrema miljöer eller situationer, dock hade jag i princip alltid en kvällsflush efter jobbet, men där har det också gått ner både i intensitet och, som jag nämnde förut, utebliver helt för det mesta numera. Visst, lite extra röd i ansiktet blir man ju när man kommer hem efter en lång dag och tvättar av sig, men det kan inte jämföras med tidigare, då jag fick den ökända röda masken och näsan kunde bränna i 1-2 timmar. Lugnare hud överhuvudtaget. Det enda som hänt under senaste veckan var när jag gick från kallt till ett mycket varmt rum, då hettade det till lite, men försvann snabbt.

Och nu knaprar jag ju tillskott igen så det står härliga till, och det gör ju sitt också. Som sagt, har svårt att bli alltför exalterad då man nästan blivit van vid berg- och dalbana med såna här saker, men det går bra för tillfället, helt okej.

Försöker hitta en lite bättre och krämigare rengörare bara. Nivea for Men hade ju en för känslig hy, men som vanligt tas inte just den inte till Sverige. Nivea Sverige ville gärna skicka ett prov på den "normala" versionen till mig. Nu har jag inte kollat ingredienserna på den, men jag tror nog man kan skippa den. Apropå rengörare - har någon provat Eucerin Gentle Cleansing Milk som ska finnas på Apoteket? Eucerin har några andra produkter för rosacea (som NATURLIGTVIS inte finns i Sverige) som fått en del bra kritik. Man blir väl tvungen att beställa Nivea-rengöraren från England, som vanligt.

mongoose hade en del konstigheter för sig och har blivit portad från forumet.

Member

Det glädjer mig Andy att du har fått lindring (vad än det nu beror på). Av det du skriver så låter det som om Catapresan har positiv påverkan på sociala situationer (i enlighet med Inderal, men kanske snäppet bättre) där blodtrycket på något sätt är inblandat. Däremot verkar det inte ha lika gynnsam effekt, men kanske ändå någon, på flushar som har sitt ursprung i "fel på termostatregleringen i hypotalamus". Och visst, det är alltid svårt att dra några slutsatser efter så här kort tid. Om du med tiden märker att du kan knyta det ena eller det andra till negativa eller positiva effekter av catapresan så vore jag jättetacksam om du höll mig/oss underrättade.

I min jakt på att hålla flushar i relation till värme/kyla nere försöker jag nu sedan två dagar att sätta på ytterligare lite solskyddskräm (md formulation) så fort jag känner att ansiktet blir det minsta varmt. Zinkoxiden har en svalkande effekt och än så länge har det fungerat bra. Jag fick idéen efter att ha läst signaturen Barbaras tråden "MD Formulations Critical Care Calming Gel" under "Topical products (non-prescription)".

Själv använder jag inte MD Formulations Critical Care Calming Gel för den sved som eld på mig när jag provade den för något halvår sedan. Solskyddskrämen från md formulations är den enda jag kan använda.

Synd att Mongoose har försvunnit. Om du läser detta Mongoose så tack för att du har delat med dig av dina erfarenheter.

Senior Member

mongoose blev bannad ja, han hade tydligen mailat dr.nase och varit lite smådryg. han hade också skapat en del andra "fake" konton...