PDA

View Full Version : Bra läkare i Stockholm sökes

Clara
16th January 2006, 05:38 PM
Jag letar med ljus och lykta efter en bra hudläkare kunnig om Rosacea i Stockholmsomårdet..

Jättetacksam för alla tips verkligen!!
:wink:

Malay
16th January 2006, 09:23 PM
Hej Clara,

Jag bor inte själv i Stockholm och har inte heller någon egen erfarenhet av de läkare som jag nedan föreslår men jag tror att t ex Dr. Lonne-Rahm (Karolinska sjukhuset) som Fredrik (mongoose alt. sweden) har träffat är bra. Hon har under lång tid intresserat sig för rosacea, vilket bl a framgår av följande abstract:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15545543&query_hl=2&itool=pubmed_docsum

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=10598761&query_hl=2&itool=pubmed_docsum

Vidare har Andy träffat Lena Lundberg (också Karolinska) och (nu citerar jag Andy) "hon tog iaf till sig det jag sa och skrev ner det mesta och verkade genuint intresserad". Och en intresserad läkare är ju guld värd!

Jag hoppas dessa uppgifter kan vara till hjälp och jag önskar dig allt det bästa. Tänker på dig och hoppas att du snart ska känna att det vänder.

Fredrik och Andy, ni får hojta till om jag är ute och cyklar när jag rekommenderar era läkare....

Må gott alla
/Malay

sweden
17th January 2006, 08:09 AM
lonne rahm är den bästa läkaren jag nånsin träffat. Oerhört sympatisk människa. Problemet är väl köerna för att få träffa dom. Gäller att komma in i "systemet". JAg kan verkligen rekommedera henna iaf, träffade en del hudläkare innan henne på karolinska, och ingen va i närheten så bra som henne ( inte bara kunskapen om rosacea, personligheten också).

sweden
17th January 2006, 08:15 AM
dock träffade jag aldrig lena lundberg så kan inte uttala mig om henne. Lonne rahm är psykiatriker (felstavat hehe) också, så hon förstår den psykologiska aspekten av att ha rosacea bättre än andra hudläkare kan jag tänka mig.

Clara
17th January 2006, 12:56 PM
sweden: Och vart jobbar denna fantastiska läkare tro? :wink:

Malay
17th January 2006, 01:10 PM
Clara:

Lonne-Rahm arbetar på Karolinska Sjukhuset, Hudmottagningen. Se mitt inlägg ovan.

Clara
17th January 2006, 05:43 PM
Hur lång väntetid är det till Lonne tro? Flera månader antar jag...? :(

sweden
17th January 2006, 06:04 PM
jag känner en läkare o det va han som typ "fixa" in mig hos lonne rahm, så tog bara några veckor innan jag fick tid. Tror att det är flera månader i vanliga fall tyvärr, skamligt att det ska ta sån tid att få träffa en bra hudläkare. Men som sagt om du ändå ska vänta på att få träffa en hudläkare, så försök att se till att det är den du vill träffa som du får tid med. När du väl fått första besöket blir det ju enklare att få tider sedan. Prata länge också så varje besök används väl och man inte ångrar att man inte sa vissa saker eller glömda fråga. Lonne rahm är bra på att lyssna!

Mathias
16th January 2007, 05:12 PM
Dr Hans Qvarner på Stadions läkar motagning är trevlig och kompetent.
Kliniken är privat och dom kräver ingen remiss vilket jag tycker är bra. Väntetiden är vanligtvis nån 1-2 veckor bara

Konsultationen kostar dock 450kr.

Mottagningstider
Måndag - Fredag kl 8.00-16.30-
Telefontider: Må - To kl 9.00-12.00-

Kontakt
Grev Turegatan 75Telefon: 46 8 660 21 29
Fax: 46 8 661 71 44

LA83
23rd October 2007, 09:15 AM
"I've tried Metronidazol cream and Tetracyclin but without any improvment"

Jag har oxå proat metronidazol utan någon förbättring. Jag föreslog själv Finacea till min läkare och har använt Finacea och Tetralysal i ett år. Det fungerade bra för mig. Fast det tog 8 v innan jag såg resultat.

På grund av antibiotikans bieffekter.. svampinfektioner i underlivet så slutade jag med tetralysal men fortsatte med finacean.. och p&p var tillbaka på bara 1 vecka! :evil:

Nu äter jag Roaccutan. Två vekor har gått och jag har... 2 prickar allt som allt i hela ansiktet! Det är bra grejer...